7 Modalități sigure de a-ți distruge dinții (în cazul în care nu le mai găsești utilitatea)

11 apr. 2016

7 Modalități sigure de a-ți distruge dinții (în cazul în care nu le mai găsești utilitatea)

3

Cu toții știm că fumatul, bruxismul (scrâșnitul din dinți) și igiena dentară făcută de mântuială (sau lipsă), au cu certitudine un impact negativ asupra sănătății orale, dar nu sunt singurele comportamente care pot cauza probleme serioase ale dinților și gingiilor.

E foarte posibil să ai și alte obiceiuri care-ți pot ruina dinții, favorizând apariția cariilor și a altor infecții la nivelul gurii, iar asta te va obliga la cheltuieli consistente pentru reparații.

Iată 7 dintre ele:

 

  1. Îți folosești dinții pe post de unelte (“activități cotidiene de super-erou”)

 

Dacă deschizi pungile de pufuleți/bomboane sau ești și mai “viteaz” când spargi nuci sau deschizi capacul de la bere ajutându-te de dinți, atunci poți să fii sigur că scurtătura ta n-o să fie doar către conținutul pachetului sau al sticlei ci, foarte probabil, către scaunul dentistului. Poți fractura un dinte sau să afectezi lucrările restaurative existente (cu precădere la dinții din spate). Pe lângă durere și sensibilitate, ciobirea, crăparea sau fracturarea dinților, crează spații în care leziunile carioase se instalează agresiv. În cazuri mai grave, dintele fracturat trebuie eliminat definitiv și înlocuit cu un implant dentar $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$.

 

  1. Piercing-uri în limbă, buze sau obraz.

 

Piercing-uri faciale ar putea fi la modă atunci când ești tânăr (sau doar inconștient), dar problemele legate de sănătate pe care acestea le cauzează nu sunt.

 

Dacă vrei să te “împodobești” cu astfel de bijuterii, ia în considerare și complicații cum ar fi infecțiile, sângerările abundente și umflarea limbii sau a țesuturilor apropiate.

În calitate de specialiști, îți spunem că sunt cazuri sigure în care piercing-urile au provocat prejudicii cronice ale dinților adiacenți și a țesuturilor moi (interiorul obrazului, buze și papile gustative), inclusiv fracturarea dinților și retragerea gingivala care determină apariția bolilor parodontale și implicit pierderea definitivă a dinților.

 

  1. Practici sporturi agresive fără protecție dentară

 

La televizor sau pe net, i-ai văzut pe băieții și fetele care practică sporturi de performanță (fotbal, hochei, box, etc.) purtânt gutiere de protecție. Nu degeaba, am zice noi!

Dacă ești practicant/ă de sport, mai mult sau mai puțin de performanță, dar care te face un canditat bun pentru o lovitură în plină figură, îți sugerăm și ție să îți iei măsuri de precauție. În momentul de față sunt disponibile foarte multe variante cu prețuri și calități diferite.

Nu te-am convins că ai avea nevoie? Contactează-ne și o sa-ți spunem care e diferența între costul unei gutiere de protecție și prețul de restaurare a unui dinte fracturat sau si mai grav, a unui implant. Suntem siguri-siguri că o sa alegi prima variantă :D.

 

  1. Mesteci cuburi de gheță (Da, sunt oameni care fac asta!)

 

Tot din categoria “activităților de supererou” face parte și mestecatul cuburilor de gheță. Mai devreme sau mai târziu o sa-ți fracturezi un dinte și dacă gura ta “găzduiește” și câteva lucrări restaurative (coroane, plombe), gustarea ta rece devine și mai periculoasă- dacă dinții au trecut printr-un process de reconstrucție, e foarte normal ca rezistența lor să scadă.

 

  1. Pastile pentru gât fără moderație

 

Atunci când te lovește răceala și implicit durerea în gât, prima linie de apărare ți-o construiești din dropsuri, prescrise sau nu de către un medic, pe care le consumi, cel mai probabil în exces, cu speranța că o să te scuteacă de simptomatologie prelungită. S-ar putea să funcționeze pentru gât, dar zahărul pe care îl conțin “bomboane-minune” pregătesc sigur un teren fertil pentru carii. Ca sa-ți alini durerile și să-ti scutești zâmbetul de găuri inestetice poți să citești ambalajul medicamentelor, în căutarea celor cu un conținut scăzut de zahăr. Nu vrem să ne băgăm nasul unde nu ne fierbe oala, dar dacă că tot suntem a capitolul ăsta, ai putea să reduci consumul de zahăr în general (nu numai pentru dinți).

 

  1. Îți albești dinții fără să ții cont de contraindicații

 

Albirea dinților- acasă sau la cabinet- e o modalitate sigură de opține un zâmbet alb și luminos însă ca orice lucru, excesul nu e recomandat. Pentru a reduce riscul de complicații ireversibile te sfătuim să consulți un medic specialist pentru procedură (mai multe detalii aici).

 

  1. Îți periezi dinții imediat după ce ai consumat alimente acide

 

Atunci când consumi alimente sau băuturi acide (ex: sucul de portocale) contribui slăbirea structurii dintelui iar dacă te speli pe dinți imediat după, frecarea periuței pe acest fond vulnerabil va provoca daune. Pentru a evita acest risc, vă recomandăm să așteptați 30 de minute înainte de periaj.

Acest interval de timp acordă un răgaz salivei să din curețe din resturile de mâncare și acizi. Dacă nu poți aștepta cele 30 de minute, mestecă o gumă fără zahăr ( sau ideal, cu xylitol). O să stimuleze producția de salivă si-ți împrospătează respirația până la periaj.